Dagens lunch

image

image

image

Hade ganska mycket avokado hemma som jag köpt tidigare till guacamole, som aldrig sedan blev av att laga. Så idag tänkte jag att jag kunde göra en avokadopasta på den överblivna avokadon.  Har faktiskt aldrig ätit eller ens gjort sådan pasta tidigare så det var spännande att se slutresultatet. Gott blev det! 

Hade chili i med mild smak, så att barnen också kunde äta. Båda barnen gillade pastan även om dottern först sa att hon inte tänker äta överhuvudtaget då det finns chili i. Sonen för att det fanns avokado. ”Finns det dom där gorillorna i det här mamma? Nej vad hette det nu, avokado?” 😂 en liten vit lögn fick jag ur mig och han åt två portioner. 

Detta gör vi om.  Receptet hittar du här: 

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/422579/Avokadopasta%20(myös%20kevyempänä)/

jag är dålig på att följa recept, är ganska snabb på att göra lite egen touch på det hela, men där är ett botten att stå på iaf. 😉 

Har du ätit avokadopasta? Gillar / gillar inte?

2 reaktioner på ”Dagens lunch

Kommentera

