Mystiskt paket – som piggade upp vår dag

Idag ringde min far och sa att jag har ett paket att avhämta från posten. Grejen var att paketet var adresserat till min pappas adress, men på mitt namn. Jag blev förstås jättenyfiken och fundersam över vad detta paket kunde vara. Har aldrig bott på den adressen som min far bor på nu, och mig veterligen hade jag inte beställt något över nätet. 

 

Det mystiska paketet
Det mystiska paketetimage

 

Efter kl 17.30 fick man avhämta paketet från posten. Sagt och gjort, åkte till posten för att med spänning avhämta mitt paket.  Och ni kan gissa att jag fick bli positivt överraskad då jag upptäckte att paketet kommit så långt ifrån som Japan! 

Det visade sig att min pappas brevvän sedan 60-talet, Seiko, hade skickat ett paket till mig och min familj. Hon har varit två gånger till Finland och hälsat på oss, första gången för ca 30 år sedan, och andra gången nu på sommaren, närmare bestämt i juni. 

Hon ville överraska oss med lite presenter. Hon gratulerade Mathéo som fyllde 5 i juli, och Tinja som börjat skolan. Även jag fick en present för att jag i hennes tycke är en bra mamma. Vilken fin människa hon är som tänker på oss här i lilla Finland! Piggade definitivt upp den annars gråa och regniga vardagen!

If you read this Seiko: Thank you so much for your wonderful gifts! We were all really surprised, and this definitely made our day! All love to you. ❤️

 

Min väska
Min väska
Tinjas paket
Tinjas paket

 

 

Mathéos paket
Mathéos paket
Födelsedagskort
Födelsedagskort
Koncentrerad kille med sina nya bilar
Koncentrerad kille med sina nya bilar
Glad tjej med sina nya skolpennor
Glad tjej med sina nya skolpennor

 

 

Kommentera

