Middag

image

 

Måndag är den tröttaste dagen på hela veckan. Dels för att man varit ledig under veckoslutet och fått slöa och slappa, och dels för att vi på måndagen har den tidigaste väckningen på hela veckan. Man är lagom trött då man kommer hem från jobbet, och då är det skönt att göra enkel, men god mat. Idag gick vi via den lokala asiatiska butiken och köpte godaste vårrullarna i stan. Det är så enkelt att steka dem, och koka lite nudlar till. Barnen gillar det också. Hade i lite majs bland med nudlarna, och vid sidan om lite gurka och förstås chilisås att dippa rullarna i. Enklare mat kan man knappt ha. 

Själv föredrar jag de vegetariska vårrullarna, men köpte ändå de med kött i, för barnen äter dem bättre. Och goda är ju de också. 

Vad har du gjort till middag idag?

2 reaktioner på ”Middag

  1. Det ser gott ut! Och får mig att tänka på den nudelsoppa jag brukade laga en del förr. Då steker man malet kött och blandar i det och ärter-majs-paprika när man kokat nudlarna.
    Fast som svar på din fråga så åt vi uppvärmd kycklingsoppa från igår 🙂 imorgon tror jag att det blir broccoli-blomkålspuré och något smaskigt till 🙂

    1. Tack Sandra för din kommentar. 🙂 nudelsoppa har jag inte gjort på länge. Testa också med kyckling, limesaft, grönsaker och kokosmjölk – också supergott. Lite chilisås för styrka. Broccoli- blomkålspuré låter också gott. 🙂 det får bli fisk hos oss imorgon, tror jag.

Kommentera

