Sjukstuga

Fick igår ett samtal från skolan, dotterns lärare, som meddelade att de hade en sjuk tjej där som vill hem. Halsont och magont hade hon, och var hängig.

Åkte iväg efter henne 10-tiden, och där möttes jag av en riktigt trött och ynklig liten skolflicka, som helst av allt ville hem och vila.

Väl hemma tempade jag henne, och konstaterade att hon hade 38-graders feber. Så idag har hon också fått stanna hemma, vilket gjorde henne olycklig för hon skulle ju missa gymnastiken i skolan.
Jag i min tur hade förstås gärna spenderat mina sista semesterdagar på annat vis än i sjukstuga, men det är ju smällen man får ta.

Idag är hon åtminstone hittills bättre, ingen feber än så länge, men lite halsont fortfarande. Ringde också för säkerhets skull till hvc eftersom hon nu har röda prickar i halsen. De var av den åsikten att vi kan avvakta över helgen, eftersom febern gått ner.

Det tycks gå mycket förkylningar nu redan, har hört om flera barn som redan första veckan hamnat gå hem mitt i skoldagen. Man får bara hoppas på att det inte är långvariga sjukor, och att hon får hålla sig frisk en god tid efter att hon tillfrisknat.

Idag får vi glädja oss över att det är fredag, och ännu hela veckoslutet ledigt innan jobbet igen kör igång. Dessutom har solen visat sig mesta delen av dagen! ☺️

Trevlig fredag till er!

Blomma

Kommentera

