Here we go again

Jag har min tredje förkylning på 1,5 mån. Jag hinner just bli frisk för att snabbt därpå igen bli sjuk.  

Först hade jag en ordentlig förkylning som slutade i en svår hosta. Fick kur på eftersom jag tydligen hade något i luftvägarna. hostan försvann, segt, efter en veckas kur. Och en vecka efter att kuren tog slut, närmare bestämt vid Alla hjärtans dags-helgen, drog jag igen med en förkylning. Ordentlig snuva, inget mer. Och nu är jag igen förkyld, för tredje dagen. Suck. 

Dessutom är har jag sällan (läs:aldrig) feber, så förkylningarna drar på sig ännu mer. Visst har det varit en konstig vinter väderleksmässigt, men så här ofta sjuk har jag sällan varit. Det konstiga är att resten av familjen klarat sig undan. Barnen har i sin tur sällan varit så här friska! Det är nog sneddrivet detta. 

Hade jag ens feber nån gång så skulle jag med gott samvete stanna hemma från jobb, men nu går man och tycker att man nog orkar och att man är i skick, trots att man kanske inte är det. 

Har ni varit friska i ”vinter”?

för att lite pigga upp detta inlägg så lägger jag upp en teckning som min 4-åriga pojke ritat åt mig idag. Det föreställer mig på vår brygga vid stugan en vacker sommardag. Jag är precis på väg för att ta mig ett dopp. 🙂Image

2 reaktioner på ”Here we go again

  1. Dottern har varit förvånandsvärt frisk med undantag en 12h spysjuka och lite hostig. Mannen fick redig förkylning då han kom hem från sjön men det är ganska vanligt då temperaturerna är så stora. Själv har jag haft bara en lätt snuva (vanligen har jag en flunssa på hösten och en på vårvintern).
    Så vi har klarat oss konstigt nog ”lätt” undan i år. (Ta i trä!!) Hoppas du kryar på dig!!

    1. Tack! Vilken tur ni haft!
      Är faktikst förundrar över hur resten av familjen klarat sig så lindrigt. Lika förvånad är jag att jag går omkring och dras med flunssor efter flunssor. Vissa höstar o vintrar har barnen varit supersjuka – då ena tillfrisknat så har andra insjuknat. Men bra att barnen i år varit friska, klagar inte 🙂

Kommentera

