Vårstädning på stugan

ImageImage

Eftersom det har varit så otroligt vackert väder under veckoslutet beslöt vi oss idag att åka till stugan en sväng för att njuta av solen. 

Vi packade picknick-korg med och åkte iväg. 

Allting såg fint ut efter vintern, men en hel del löv och barr täckte gården så det var bara att ta krattan i vacker hand och börja kratta. 3,5h höll jag på, och ändå blev allting inte klart. Till näst får jag ta itu med stranden. 

Barnen var hjälpsamma och jobbade på de med. De både krattade med mig och hjälpte sin pappa att bära kvistar och grenar som blivit kvar efter att vi fällt några träd i höstas. 

ImageImage

 

Det är roligt att vara på stugan för där får man ofta se en massa djur i naturen, så även idag. Dottern fick nämligen syn på en örn som flög ovanför oss, och vi fick även se hur den fiskade upp en fisk ur vattnet rätt nära oss. Dessutom fanns det några svanar som verkade ha vårkänslor på gång i havet. 5 st svanar flög också över våra huvuden där. Kameran hade jag tyvärr inte på mig då vi vittnade detta. 

Som pricken över i bjöd min mamma oss på mat efter talkot. 

Image

 

Image

 

Om ni tror att talkoarbetet tog slut här så kan jag säga att man inte behöver hänga läpp, för ännu fler talkon på kommande denna vår. 👍Bland annat ska vi installera el, och så ska stugan målas. Frivilliga får gärna anmäla sitt intresse för målartalkot! 🙂

Kommentera

