Månadsblomman

Igår hade jag turen med mig och vann månadsblomman vi sista fredagen i månaden lottar ut på min arbetsplats. nu har jag igen snäppet mer vårstämning här hemma då denna fina bukett pryder mitt kök

image

Veckan har varit fylld av program för barnen och mig. På måndagen var vi på Lingon & Blåbärparty, där jag beställde ett par jättefina jeans åt dottern. Brukar ha svårt att hitta passliga jeans åt henne, då sugrörsmodellen inte passar på henne, men dessa passade perfekt!

Tisdagen gick i rockkörens tecken, och onsdagen repade jag med bandet. på torsdagen var det dotterns musikskola på kvällen, men vi hann även hälsa på hos sonens gudmor samt kattor. Nu vill sonen varje dag till henne, så roligt tyckte han att det var där. ❤

Igår var dottern på ett barnkalas som ordnades på den lokala bowlinghallen, och medan passade vi på med sonen att besöka min goda väninna, samt dotterns gudmor, med barn över en kopp kaffe. Sonen fick leka med barnen, och mammorna fick snarvla. En win-win situation alltså. Väninnans syster samt min mor dök också upp där, så det blev ett riktigt kafferep sist och slutligen.

Idag ska dottern för första gången gå på ett övernattnings-pyjamasparty. Hon har väntat hela veckan, och de sista timmarna innan vi ska åka iväg tycker hon att tiden sniglar sig fram. De är tre förskoletjejer som ska hemma hos en av dem, äta tortillas, leka och mysa tillsammans. Hoppas att det går bra, att ingen får hemlängtan och att de håller sams åtminstone den mesta delen av tiden.  Medan ska sonen och jag ha en myskväll tillsammans. Jag tänker mig pizza, filmkväll och lördagsmys.

Nästa vecka kommer sambon hem. För tillfället är han i Hollywood. Vi går lite om varandra p.g.a. Tidsskillnaden, men några små levnadstecken får vi dagligen. 🙂

Önskar er alla ett riktigt skönt veckoslut! Gör ingenting du absolut inte måste, njut och må bra.

 

 

Kommentera

