Vet inte vad jag ska skylla på

Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska skylla på angående denna bloggtorka. Mycket på jobbet? Korta kvällar? Lathet? Fritidsintressen? Ja, kanske en salig röra av alltihop faktiskt.

Kvällarna börjar bli kortare och kortare, och den ljusa tiden är snart ett minne blott. Fast väldigt fina höstdagar har vi bakom oss, med mycket sol och värme för att vara oktobermånad.

Oktober innebär också en del kalasande i vår familj. I lördags firade jag min födelsedag hemma med kaffekalas, för att sedan på kvällen gå ut på restaurang med några vänner. Kvällen avslutades på en karaokebar, hur det nu kom sig. 😉

Ljus i form av en ros jag fick i födelsedagspresent. Hantverk från Wanha Wallis.
Ljus i form av en ros jag fick i födelsedagspresent. Hantverk från Wanha Wallis.

Dessutom fyller dottern 6 år inkommande fredag, vilket innebär kalas för hela slanten hela veckoslutet då sambons familj kommer till oss. Helgen därpå är det dags för hennes barnkalas, så vi kommer kalasa så det förslår. Skönt att sedan ta paus till februari innan följande kalas blir aktuellt.

För tillfället är jag hemma med sonen som är förkyld. Han har öroninflammation och en onådig hosta, som skräller i hans stackars lilla bröst. Nu har han dock antibiotikakur, så förhoppningsvis ger det med sig så småningom.

Idag har jag bakat bröd, eftersom skåpen ekar tomma, och även för att få lite tidsfördriv för mig. Man börjar nästan klättra på väggarna efter två dagar inomhus. Lyckligtvis hade jag bandövning igår på kvällen, så fick komma ut och lufta mig litegrann iaf. Så roligt att få öva igen efter 7veckors paus!

Bröd

 

Bandövningen igår.
Bandövningen igår.

Stugan har vi packat ihop inför vintern för denna gång, och hoppas på att vinterhalvåret går fort så vi får fortsätta fixandet under våren.

Till slut en bild på mig som pinfärsk 32-åring. 32.  Ja, känner inte så stor skillnad faktiskt. Man är väl så ung man känner sig?

Osminkad, Eu de Naturelle, 32-åring.
Osminkad, Eu de Naturelle, 32-åring.

 

Kommentera

