Djungelkvinnan

Ja, så har jag känt mig idag. Djungelkniven har fått arbeta då jag arbetat som skogshuggare idag.

På vår stuga, Ekstrand, har det mesta fått växa vilt de senaste åren. Ingen har riktigt skött om tomten, så det har hunnit bli ganska vildvuxet må jag säga. Då jag som barnsben sprungit omkring var tomten och stranden mycket ljusare, men nu har det blivit mörkt och dystert med alla höga buskar och träd.

Men idag tog jag kniven i vacker hand, och slog mig fram som en annan djungelkvinna. Nu hade jag fått nog av att den vackra havsutsikten stördes av alla förvildade buskar och snår. För mig som egentligen inte är så mycket för kräk, fästingar, ormar, spindlar osv, var detta verkligen en utmaning. Men efter varje slag mot kvistar och snår blev jag liksom starkare och starkare, och av någon underlig anledning blev detta rensande i snåret beroendeframkallande. Bara lite till, en kvist till, nej vänta, ännu en….
Sambon gjorde också skogsarbete, då han efter många om och men fick motorsågen igång. Vi har verkligen fått se resultat på vårt arbete idag! Vad härligt att se havet igen! Dessutom blev strandområdet plötsligt mycket bredare, då onödiga buskar togs bort.

Strandvyn förePå bilden ovan ses strandvyn innan djungelkvinnan satt sina klor i buskar och snår. I min iver glömde jag totalt att ta en bild efter att jag svingat med min lövkniv. Så jag återkommer.

 

 

Kommentera

