Jag ska måla hela världen, lilla Mamma…

Idag är egentligen den första semesterdagen, om man inte räknar med veckoslutet som gick. Och vi har förstås varit på stugan.

Renoveringen på omklädningsrummet fortsätter. Idag har jag börjat måla ovanpå grundfärgen den rätta vita nyansen. Och kan redan säga att det blir sjuuukt snyggt. Tror att vi får flytta in och bo i det rummet, så snyggt blir det. 😉

Min mamma har varit snäll igen och kastat ut de äckliga mattorna som fanns i köket, och tvättat golvet där. Dessutom får vi låna två mattor till köket av henne, så nu känns det faktiskt ganska hemtrevligt där. Bestick och köksatiraljer har hon varit snäll och tvättat åt oss också, så hon har varit till stor hjälp – tack mamma! 🙂

Idag prövade vi gasspisen för första gången, och vi invigde den med att koka kaffe och té. Började också litegrann att lägga hyllpapper på hyllor och lådor i köket, men det blev ännu lite på hälft, får fortsätta med det imorgon.

Inga fästingar har vi haft på oss idag, så det är nästan något att glädjas över. Konstigt trött har jag dock varit, ögonen har känts torra hela dagen, så tror jag så småningom börjar söka mig till sängs. Imorgon blir stugdag ännu, sedan tar vi ledigt några dagar.

Hoppas din dag varit lika fin som min! 🙂

20130716-002729.jpg
Till höger ses en rand nymålad vägg.

20130716-002827.jpg

20130716-002915.jpg
Mamma dricker en kopp kaffe.
2 reaktioner på ”Jag ska måla hela världen, lilla Mamma…

Kommentera

