Fix på altanen

Sommaren är här, och vi njuter.

Idag har vi faktiskt varit ute precis hela dagen. Vi praktiskt taget bor utomhus. Och det är så skönt! Sover gör vi ändå inomhus, om det är någon som undar 😉

Mitt projekt har idag varit altanen. Vi hade ett tjockt lager med pollen på såväl bänkar som bord, så jag har skurat och fejat och gjort det fint där idag. Pelargonerna har jag också klippt och format, och passade tillika på att ta några sticklingar som jag sedan planterade. Har inte testat förr att plantera direkt i mylla, så vi får se hur det går. Tidigare har jag alltid haft sticklingarna i vatten tills de rotat sig.

Barnen har ibland få lite långtråkigt, och tror jag detta veckoslut hört meningen: ”Vad ska jag göööra, jag har så tråååkiiiigt”  säkert hundra gånger. Nu var det fråga om ett veckoslut, två dagar. Hur blir det då vi är lediga i fyra veckor?  Men emellan tjatandet har de också hunnit med en massa; spelat kubb, hjälpt mig hänga upp tvätten, målat konstverk på brädor, ritat med vägkritor, blåst såpbubblor, spelat fotboll, busat med varandra, läst bok, ritat…Listan är lång (hur har de hunnit få tråkigt, undrar jag) .

Oberoende tycker jag att det är bäst att njuta nu så länge det går, för man vet aldrig hur länge denna sommarvärme varar.

Rosa mårbacka

Altanen

Stickling

 

Det är inte bara vår familj som njuter av värmen, katterna gör det också.

Myy njuter

Kommentera

