Riktiga Masterchef i farten….

Ni vet de där dagarna då allting man gör går snett? Idag har jag haft en sådan dag.

Dagen började med att jag var skittrött, och klämde på snooze många fler gånger än vanligt. Hade nog gett min själ till någon om jag bara hade fått sova lite till. (Eget fel då man stirrar på ESC till kl 12 på natten). Släpade mig sedan med långa tänder upp från sängen, fixade mig i ordning och drack några liter kaffe för att vakna upp.
Hade kökstur på jobbet, dvs då gör man frukost, lunch och eftermiddagskaffe. Och jag var riktiga klumpedumpe i köket idag. Jag skar mig bland annat i fingret! Vitlöken jag skulle skära gled iväg och så träffades mitt långfinger istället av knivbladet. Ajaj min stackars nagel fick sig också ett snitt. Nu har jag haft ett plåster på hela dagen, och vågar inte ta bort det för att titta på hurdan damage det på riktigt blev.
Dagen fortsatte ungefär i samma stil. Tänkte tappa kaffeburken i golvet, brände mig på kastrullen och spillde en massa då jag serverade maten. Dvs riktiga mästerkocken i farten.
Så efter jobbet åkte jag spontant via favoritblomaffären och köpte mig en vit mårbacka pelargon, som lite tröst för den dåliga dagen. 🙂 Kvinnologik? Tja, hursomhelst behövde jag pigga upp mig själv, och hur göra det bättre än genom att köpa sig en blomma? Pelargoner har man dessutom aldrig för mycket av. Och så var det faktiskt min första vita pelargon ever. Sådesså. 😉 Men visst är den fin?

Vit mårbacka

Bilden tagen med min iPhone.

 

Kommentera

