Härliga Morsdag i bilder

Vilken skön morsdag vi har bakom oss. En riktig familjedag.

Morgonen började med kaffe på sängen, och två smörgåsar. Sonen hade gjort den ena, dottern den andra. Kaffet fick jag dricka ur muggen sonen gjort åt mig, så som överenskommet. Fick redan morsdagspresenterna på fredagen som barnen gjort på dagis, så hade redan hunnit dricka ur ”dotterns kopp” dagen innan.

På dagen åkte vi till min mamma och min mormor, för att uppvakta dem. Hos min mormor blev vi bjudna på kaffe och kaka. Solen tittade också fram på eftermiddagen, så vi tog en promenad till stranden.
Då vi kom hem, åt vi lite middag, och så avslutade vi dagen med att greja i trädgården. En riktigt skön och lyckad dag!

Dotterns present till mig
Dotterns present till mig
Sonens present till mig
Sonens present till mig
Morsdagspresent av sambon. Spetsduk i återvinning!
Morsdagspresent av sambon. Spetsduk i återvinning!

 

Min morsdagsazalea jag fick av sambon.
Min morsdagsazalea jag fick av sambon.

 

Morsdagsrosen
Mormors gula morsdagsros

Mammas morsdagsros

Bakade knäckebröd till min mamma och mormor som morsdagsgåva. Även om jag kanske hade föredragit lite mörkare, blev det riktigt gott. På hade jag sesamfrön.

Knäckebröd
Knäckebröd
Mormor fick en ljuvlig hortensia av min mor.
Mormor fick en ljuvlig hortensia av min mor.
Mamma
Mamma

Vitsippor

Bjudning

IMG_6365

Hundarna kastade vinterpälsen
Hundarna kastade vinterpälsen
Barnen plockade vitsippor åt oss alla
Barnen plockade vitsippor åt oss alla
Vitsippskillen
Vitsippskillen
Sommarflickan
Sommarflickan
Morsdagen till ära hade löven på björkarna spruckit ut.
Morsdagen till ära hade löven på björkarna spruckit ut.

Sötnos

Barnen gjorde mig fin med vitsippor i håret
Barnen gjorde mig fin med vitsippor i håret

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

