Framsteg och skärgårdstorg

Det händer framsteg nästan varje dag nu. Dottern blir bara duktigare och duktigare på att cykla.

Nu kan hon också starta iväg själv, vilket hon ännu inte igår kunde. Så nu bosätter hon sig på sin cykel, varje lediga minut. Den gula västen har hon förstås på sig, för bilarnas skull. Även om infarten inte är vältrafikerad så kommer enstaka bilar körandes till våra grannar, därför är vi viktiga med både hjälm och väst.

Tidigare på dagen besökte vi det lokala skärgårdstorget som ordnades idag. Tinja körde tramptraktor, medan Mathéo valde att bara titta på. Han blir lite blyg i sådana situationer. Lite morsdagspresenter fyndade vi också.
Efter torget fikade vi på Café Hallonblads innergård. Snacka om södernkänsla. Verkligt härlig stämning är där, även om det inte ännu börjat grönska.

Nu ska jag ännu gå ut en sväng, har tyvärr inte kunnat göra något vettigt idag på gården, för har min ena fot så väldigt sjuk. Istället läser jag böcker och inredningstidningar, och går mellan varven och fikar till barnens lekstuga. 😉 Lite sol tror jag att jag fått också idag, så måste vara lite försiktig  så jag inte bränner mig. Riktigt sommarväder idag! I lovet it.

Jo, inte att förglömma; lite morsdagspyssel är på gångs. I Finland firar vi nämligen morsdag imorgon. Mer om det lite senare.

IMG_3358

IMG_3355

IMG_3350

IMG_3357

IMG_3359

 

Bilderna tagna med min iPhone, därav inte den bästa tänkbara kvaliten.

Kommentera

