Loppisfynd

Igår hade vi loppisdag med familjen. Alltid lika roligt att strosa omkring och se ifall man fyndar något.

Först var vi till det lokala högstadiet på loppis, där vi fyndade en massa klädesplagg åt barnen. Räknade att jag fick 9 plagg åt dottern för 5€  från en loppisförsäljare, och dessutom var kläderna i fint skick.
Ett riktigt fint fynd från detta loppis var en fyrarmad ljusstake för ynka 1€. Nu har jag inte ännu hunnit skrapa ur den från gammalt stearin, så den ser ut på bild precis som då vi köpte den. Egentligen var det min mamma som köpte den åt oss, tack mamma. 😉

Ljusstaken

Efter att vi besökt detta loppis, fick vi mersmak, och åkte iväg till St Karins för att fortsätta loppisrundan. Där fyndade jag bland annat tre st lila löpare som passar finfint på vårt köksbord (se bilden ovan). För dem pröjsade jag totalt 5€, vilket är helt ok. En långärmad blus hittade jag för 50 cent åt sonen, och det finaste av allting var en gammal svart hattväska, som bara skrek att den måste få komma hem till oss. Den var i sig inte så billig, och jag gick flera varv och funderade på om jag skulle köpa den eller inte. Till slut konstaterade jag att jag ångrar mig ifall jag inte slår till, så köpte den. Och den passar perfekt med den gamla gröna kappsäcken vi har hemma från förut.

Hattväskan

Kappsäckarna

Köksbordet

 

Vi var också ute efter en fin vinylspelare, men det fanns ingen som föll oss i smaken. Så vi fortsätter att leta.

2 reaktioner på ”Loppisfynd

Kommentera

