Uteloppis och Le Moulin Rose i Wien

En av dagarna i Wien, närmare sagt lördag, gick brorsans fru och jag på en riktigt ordentlig shoppingtur. Vi började med att åka till Neubau på loppmarknaden som ordnas varje lördag från kl 07.00 framåt utomhus. Fyra längor med stånd efter stånd, med saker mellan himmel och jord. Många grejer hade man ingen aning om vad man ens använde dem till, och det var en salig blandning mellan moderna grejer och riktigt gamla. Prutande hörde också till, fast det fick Heli sköta om som kan språket. 🙂

Loppmarknad i Neubau

Jag fyndade också på loppiset, mer om det skriver jag i ett senare skede. Då vi strosat på en god stund, fortsatte vi vidare för att fortsätta shoppingen.

Av en slump råkade vi på en ljuvlig affär, som hette Le Moulin Rose. En blandning mellan vintageprylar och hantverk. Och jag blev förälskad. Jag kunde ha stannat där för evigt. Ägaren var också så ljuvlig, en kvinna från Frankrike, som bland annat bott i Finland, och gissade därav rätt på vilket land vi kom ifrån.
Hela affären var så vackert inredd, så det var som godis för ögonen. Allting var uttänkt in i minsta detalj. Och att många grejerna där var handgjorda, eller renoverade, gjorde saken bara bättre.

Le Moulin Rose
Le Moulin Rose

Le Moulin Rose2Le Moulin Rose3

 Le Moulin Rose4

Le Moulin Rose4

Le Moulin Rose5

Le Moulin Rose6

Köpte några prylar från denna ljuvliga affär, förstås och vi fortsatte vår shoppingrunda till följande ljuvliga affär. Mer om det senare. 🙂

Bilderna är alla tagna med min Iphone, därav inte av bästa kvalitet.

Kommentera

