Passligt till påsk

Då vi var till Wien och hälsade på fick vi några ljuvliga äggkoppar av min bror med fru. De passar så fint i vitrinskåpet.

Dottern brukar beställa kokt ägg alltid nu som då till kvällsmål, så dessa koppar kommer vara i flitig använding. Visst är de fina?

Kopparna

Det är riktigt synd att jag inte hunnit vara hemma och göra det påskfint i år. Brukar inte vara nån större påskfirare, men i år skulle jag gärna grejat hemma och gjort det vårfint. Av någon anledning känner jag för pastellfärger för tillfället. Jag som definitivt aldrig varit en pastellperson. Se så man kan ändra sig.

Påskgräs

Detta år har vi inte ens haft tid att så påskgräs hemma, eftersom vi varit bortresta. Men fick ta ett från jobbet, som dessutom var färdigpyntat. Barnen hade också sått påskgräs på dagis, så lite grönt har vi på köksbordet nu iaf.

 

Kommentera

