Internationella kvinnodagen

Internationella kvinnodagen. Den brukar vi inte fira med något extra, men sambon brukar oftast uppmärksamma mig och dottern med lite blommor, vilket uppskattas förutom av mig, även av dottern. Hon tycker det är lite roligt att få en blombukett ”en helt vanlig dag”. Kan nämnas att sambon också brukar ge blombuketter till mig på andra dagar än högtidsdagar, en egenskap hos honom som är väldigt fin.

På jobbet firas kvinnodagen med att personalen ordnar modevisning för åldringarna, en grej som hade varit väldigt roligt att vara med om. Men jag får väl haka på nästa år istället, eftersom jag fortfarande är hemma med sjuka barn.

Idag kommer jag dock att ha lite program på kvällen med en av de bästa brudarna i världen. Först ska vi till kyrkan (vilket för mig är ganska sällsynt) för att lyssna på de vackraste skribasångerna, (låtar från skriftskoletiden)  för att få lite nostalgi. Efter det ska vi på pizza, och besöka kärringkvällen som ordnas här vi vår stad, med lite program och längre öppethållningstider för affärerna.

En riktigt skön kvinnodag till alla stora och små gummor!
En riktigt skön kvinnodag till alla stora och små gummor!

Detta kommer väl till pass, efter att ha varit hemma med sjuklingar sedan tisdagen. Ska bli skönt att få lufta sig lite. Dessvärre kommer jag troligen att missa tillfället där Inge Löök, hon som ritar de underbara glada gummorna, signerar sina fina postkort. Detta på grund av att jag är hemma med sjuka barn och sambon inte hinner hem i tid ”för att lösgöra mig”. Men att få komma lite ut i vimlet blir nog super för det.

EN RIKTIGT SKÖN KVINNODAG ALLA GUMMOR! Kom ihåg att göra er påminda alla de övriga dagarna på året också 😉

Bilden är lånad från: http://saltbodan.fi/ajankohtaista/

Kommentera

