Ankfot

Nu har jag besökt läkaren och visat mina ankfötter en gång för alla. Har alltså plattfot, som det aldrig gjorts något åt utan som jag bara lärt mig leva med. Det har alltid hört till vardagen att jag lätt får ont i mina fötter om jag står eller går länge. Men efter att jag för några veckor sedan besökte företagshälsovården insåg jag att det kanske inte behöver vara så här. Så nu har jag remiss till Askelklinikka (Stegkliniken)  i Åbo för fysio. Om det sedan blir aktuellt med skoinlägg eller inte återstår att se. Enligt den lokala läkaren är de väldigt dyra, och i många fall hjälper de inte alls.

Ordentliga arbetsskor måste jag åtminstone skaffa mig, men det får vänta tills jag besökt Askelklinikka.

 

4 reaktioner på ”Ankfot

      1. Nå, mina var ”handtejpade” som läkaren gjorde åt mej, men efter några år var de så äckliga att jag inte längre ville ha dem, och kände att jag inte heller ”har råd” (shoppar hellre handväskor) att skaffa nya… Men så lider jag inte längre av alla symptom som jag hade då i 19-20-årsåldern… Kanske om jag skulle ha ett stående jobb igen att jag sku behöva dem.

      2. Det är just då jag hamnar stå länge som man känner av sitt problem. Eller då jag är ute och promenerar. Man får hoppas på att problemet lindras iaf, med eller utan inlägg. 🙂

Lämna en kommentar