Långsamt

Oj vad tiden går långsamt då man bara är hemma med sjukt barn. Första väckningen hade vi idag redan efter kl 5 på morgonen, då storasyster väckte oss för att det skett en olycka i sängen. Hon sov förstås inte efter det, utan klädde själv på sig kläderna och ganska snabbt hade hon väckt lillebror också. Så då jag steg upp kl 7 var det full rumba i huset redan. Dottern och sambon var påväg till jobb och dagis medan sonen och jag blev hemma.

Frukost åt vi redan vid 7 snåret, och sonen fortsatte morgonen med att titta på barnprogram medan jag läste dagstidningen. K 10 kändes det som om klockan var tolv, och 10.30 kände jag mig både trött och hungrig. Vi läste lite sagor med sonen, och jag blev ännu dåsigare. Lunchen åt vi sist och slutligen vid 11.30.

Nu är klockan inte ens ett på dagen, och det känns som om den kunde vara fyra. Solen skiner ute, men vi får beundra den snällt inifrån. Till postlådan ska jag snart gå och kolla om det kommit någon post, och tillika dra en nypa frisk luft. Kanske man piggnar till då, för nog blir man ganska trött av att vara inomhus enbart.

Lite innan kl 17 ska vi med sonen till läkaren – han för att kolla öronen och jag för att visa mitt öga som varit irriterat några dagar. Dit tänker vi faktiskt ta oss gående, eftersom det nästan blir kortare väg så än med bil. Då får både han och jag lite friskt luft som vi båda verkligen behöver. Vi håller tummarna att solen skiner ännu den tiden. Och så håller vi tummarna att sonen inte har i öronen.

Under min morgonpromenad till postlådan tog jag en bild av det härliga solskenet.
Under min morgonpromenad till postlådan tog jag en bild av det härliga solskenet.
Kommentera

