Diagnosen

Ja det var som jag befarat – sonen hade öroninflammation. I höger öra, men i vänster öra var det också på gångs. Det var tur att vi besökte läkaren. Jag själv fick också en smörja att lägga i ögat morgon och kväll, men ingen ögoninflammation var det för det. Tur nog. Jättetrevlig läkare var det också, som hade väldigt bra hand med barn. Han fick även sonen, som är en blygis, att dra på munnen. Såna läkarbesök gillar jag!

Dottern fick också stegring idag, så hon kom hem tidigare från dagis. Så imorgon är vi hela bunten hemma ännu. Få se hur det blir med fredagen. Känns ju inte roligt att vara borta från jobbet, men man får väl svälja den biten bara och fokusera på barnen.

Fick just lite sällskap av min mor över en kopp kaffe, så lite vuxensällskap har jag haft idag. Sambon har nämligen sin metallkurs idag så honom får jag sällskap av först närmare kl 22.

Tulpanerna som jag drömt om får ännu vänta, kanske jag imorgon kväll hinner efter några buketter… Eller till veckoslutet. 🙂

Kommentera

