Feber, snö och ögonproblem

Barnen har hållits konstigt friska denna vinter. Faktiskt underligt friska. Men förstås kan man ju inte komma helt och hållet undan. Nu har sonen feber och hård hosta. Det hela började egentligen på fredag, men sedan var han feberfri lördag och söndag, men idag steg tempen igen. Så nu funderar jag på om det är öronen som bråkar. Han hade nämligen en gång tidigare världens öroninflammation, men enda symtomen då var hård hosta och lite snorig. Ingen värk överhuvudtaget. Har försökt tentat honom varje dag för att kolla om han har ont, men han har inte det. Kanske vi imorgon borde besöka doktorn.
Jag får kanske också besöka doktorn, för har tydligen fått nån form av ögoninflammation. Eller allergi? Oberoende både kliar ögat och gör ont och är svullet. Kanske det lugnat ned sig till imorgon.

Och den här snön. På riktigt. Lägg av. Parkeringen på jobbet var inte plogad idag morgon efter helgens snöoväder. Så där fanns 30-40 cm snö. Att det sedan ytterligare snöade idag ca 20 cm till längs med dagen gjorde ju inte saken bättre. Så hade ca 5 kg snö i vardera sko idag eftermiddag då jag försökte gräva fram bilen från dagens snöranson.

Ok, ska inte klaga desto mer, för är så glad över att jag har en bil. Har år ut och år in fått traska i detta väder innan jag hade körkort och bil, men alltid måste man ju hitta något att få klaga på 😉

Ska bli riktigt skönt att få åka till Wien om några veckor. De är längre med våren än här. På torsdag ska det visst bli upp till 14 grader där. Bara snön skulle smälta bort här också skulle jag vara nöjd.
Bläddrade idag i veckotidningar på jobbet, och oj vad alla sommarbilder fick mig att längta till sol och värme. Men det är väl bara att bita ihop och tänka att slutet av vintern snart är nära.

 

Kommentera

