Vårkänslor och Instagram

Det börjar vara vår i luften, visst?! Solen har vågat sig fram, det drippar och droppar från hustaken, och vägarna börjar bli bara. Det känns som om det finns en gnutta hopp igen på denna långa vintertunnel. 🙂 Men troligen får jag ännu dra mig ner från denna våreufori någon dag ännu denna vinter, för antar att det ännu kommer att snöa innan våren är här ”på riktigt”. Men det gäller att ta vara på och njuta av dessa dagar som är vårlika, och framför allt av SOLEN. Den har man inte sett allt för ofta denna vinter.

Tinja i backen

Vardagen rullar på i vanlig ordning. Ganska mycket på jobbet, och kvällarna känns ännu ganska korta. Dessutom har jag försökt lägga mig tidigare om kvällarna (hälsovårdarens rekommendation), så där av blir kvällarna ytterligare kortare. Var på årskontroll till arbetshälsovården, och till min glädje hade jag fina labsvar – allting förutom mitt HB som var för lågt. Detta har också bidragit till min trötthet, men jag har inte själv förstått att jag går omkring med lågt HB. Så nu käkar jag järntabletter för fulla muggar.

Jag skriver inte allt för ofta här för tillfället, men desto mer aktiv är jag på instagram. Så följ mig gärna där! Klicka här för att komma dit.

I april ska jag börja en fotokurs, så förhoppningsvis får jag något med mig i bagaget som bidrar till att bilderna blir finare än vad de är nu. Det är så skönt att t.ex gå ut och fotografera nu då det inte är så kallt ute.

Snölandskap

Ses i svängarna!

Kommentera

