Hjälpredan

Vi fick med sambon till julklapp nya täcken och kuddar av svärföräldrarna. Idag tyckte jag det var lämplig dag för lakansbyte och tillika byta hela baletten.

Det visade sig inte vara så lätt som man skulle kunna tro. Som hjälpreda hade jag vår ena katt, Myy, som tyckte det här med lakansbyte var riktigt skojigt. Katten åkte slalom mellan lakanen, var mer under än ovanpå, och anföll och attackerade lakanet då det rörde sig. Det var så roligt, att jag till slut fick mig tre sår på ett finger, och en blodfläck på det rena lakanet då jag försökte skuffa katten bort från sängen efter en lek som räckt 10 minuter. Till slut förstod katten vinken att det var dags att gå vidare. 🙂

20130127-220911.jpg

Kommentera

