Hjärtformade potatis och Karelsk stek

Idag ska det bli karelsk stek till middag. Jag brukar av någon anledning sällan göra gryträtter, vilket jag inser att är dumt eftersom det egentligen är så enkelt. Man behöver bara ha lite mer tid än vid annan matlagning.

Nu har jag slängt in steken i ugn, och snart ska vi gå med familjen ut på en promenad. Ser ut att vara helt ok väder för en gångs skull.

Titta vilket potatis jag hittade här om dagen. 🙂 Små ting som förgyller vardagen då ett hjärtformat potatis lurar fram ur potatispåsen. 🙂

<3 Potatis

Känner att förkylning kanske är på kommande, men har bestämt mig att inte bli sjuk, så vi får väl se om det räcker till.

Skön lördag till er!

 

//BB

Kommentera

