Nyåret

I år blev det ett väldigt lugnt nyårsfirande. Först jobbade jag på dagen, och på kvällen fick vi besök av min väninna med familj. Vi åt först enkel mat, gick ut och sköt några enstaka raketer vid 20-tiden (för barnens skull) och efter det åt vi efterrätten. Barnen lekte på och var på gott humör med bland annat disco på deras eget initiativ. Dottern fick en Robin-skiva till julklapp som vi alla får lyssna på dag ut och dag in. 😉

Väninnan med familj åkte hem vid 22-tiden, och vi la barnen för natten. Efter det tänkte jag dricka ett glas vin och började titta på en film, men lyckades somna där vid 23-snåret på soffan. Vaknade dock passligt till tolvslaget, och sambon och jag tittade på rakter från vårt vardagsrumsfönster. Efter det somnade jag på nytt på soffan och vaknade 2.30 varefter jag förflyttade mig till sängen för att fortsätta nattsömnen. Vinglaset blev också odrucket, halva glaset blev orört. Vilket är bra, för idag har man besparats från huvudvärk och illamående. 🙂

På morgonen kl 8.30 överraskade våra barn med att sjunga blinka lilla stjärna där, och hämta frukost på säng bestående av smörgås (med ost, inget smör eftersom de inte hittat det) och en mugg vatten. De ville överraska oss då det nu är nytt år. Sambo fick också en stund senare överraskas av sång (hämä-hämä-häkki, dvs imse vimse spindel på finska) och frukost på säng.

Barnen lyckades definitivt överraska oss, för jag hade inte ens märkt att de stigit upp.

 

Mathéo firar nyår

 

Tinja på nyåret

 

Nyårsbuketten
Nyårsbuketten
Överraskningsfrukost av barnen
Överraskningsfrukost av barnen

 

Barnen överraskar på Nyårsdagsmorgonen
Barnen överraskar på Nyårsdagsmorgonen

 

Med detta vill jag önska alla en riktigt skön nyårsdag, och ett lyckosamt nytt år 2013!

2 reaktioner på ”Nyåret

Kommentera

