Granen har flyttat in

Idag tog jag in julgranen som stått i vårt garage och väntat. Medan resten av familjen var till butiken passade jag på att hämta in den och lägga den på plats i vardagsrummet där den hör hemma. Gjorde den i ordning med att lägga ljusen i den och stjärnan i toppen, något jag aldrig tidigare gjort. I mitt barndomshem hörde det till min pappas eller brors uppgifter, och numer är det min sambo som gjort det varje år.

Då barnen kom hem var de överlyckliga då de fick se att granen stod inne och bara väntade på att bli pyntad. Oj vad härlig stämning det är att pynta granen tillsammans med familjen. Till slut sjöng vi ännu några julsånger på dotterns begäran, och hon uppträdde som Lucia. Fin kväll!

julgranspynt

 

Pynta julgran

 

Kommentera

