MUSIKTIPSET

Man ska ju alltid vara snälla med varandra. Här tror jag de flesta är av samma åsikt. Och speciellt vid jultid poängteras det att man ska vara extrasnälla med varandra. Det ska vara julklappar (lite väl mycket också) och kort och julblommor och gud-vet-vad. Helst hemlagat av allting.

En massa måsten (vi själva ordnar åt oss), ork att le extra mycket åt medmänniskorna och det ska ätas mängder av choklad som i långa loppet får oss att ge en massa nyårslöften om ett hälsosammare liv nästa år. Om man faller för julstressen, kan det vara svårt att koppla av och faktiskt njuta av själva julen. Och med ett tjoff så är julen förbi. Och man själv är några gråa hår rikare.

Ett bra recept för att ens för en stund glömma all stress, måsten och kaoset hemma är MUSIK. Själv gillar jag att få bli introducerad till ny musik (för mig), och lite komma out of the box. Det blir så lätt att lyssna på ett och samma hela tiden.

Därför tänkte jag starta MUSIKTIPSET här på min blogg, där man kan ge tips åt varandra om musik som man gillar, och på samma gång få tips tillbaka. Detta är inte dödsallvarligt, så Musiktipset återgår jag till lite nu som då, då jag snubblat på ny musik. Och man får förstås när som helst tipsa om bra musik då man har något på lager!

Här om dagen introducerade sambon mig i ett nytt band som jag genast föll för. Så här är mitt tips till er. THE HEAVY.

Kolla in musikvideon här.

 

Vilket är ditt tips? 🙂

2 reaktioner på ”MUSIKTIPSET

Kommentera

