Svammel i nattmössan

Känner att det är något på gång i kroppen, förkylning som kommer smygande. På jobbet har och är många av mina kollegor förkylda, och det skulle ju vara konstigt ifall jag klarar mig undan. Men skulle verkligen inte orka eller vilja med någon sjukrumba nu så här vid jul. Nej tack, klarar mig bra utan. Har full rumba som det är.

Imorgonbitti är det barnens julfest på dagis, dottern ska vara lucia tillsammans med sin (enda jämnåriga) tjejkompis i gruppen. Så vi får ta del av dubbellussande imorgon. 🙂

Nu är klockan jättemycket igen, och jag har nästan julkorten klara. Det visade sig att limmet på kuverten inte riktigt var up to date, så får väl tejpa fanskapen fast en och en istället. Åh suck och stön.

Men det gäller att hålla modet och humöret uppe, det är ju ändå snart jul 😉

Fick ett samtal av brorsan från långtbortistan, och de ska snart åka på karibienresahoneymoon. Åh om man själv fick resa till varmare breddgrader. En vacker dag.

Detta blev ett inlägg med ganska poänglöst innehåll. Nu tillbaka till limmandet och sedan snarklådan.

God natt.

Kommentera

