Julkalendergömma

Det här med julkalender var något jätteviktigt då man var barn. Jag var så sjukt avundsjuk på mina kompisar som ALLA (i mitt tycke) hade paketjulkalender. Tyckte det var så ORÄTTVIST att ALLA andra hade men inte jag.

Men chokladkalender hade jag ändå. Kommer ihåg att jag var så snål på chokladen, att jag i smyg öppnade luckorna i förväg, och bara smakade litegrann på ett hörn. Sedan la jag hastigt chokladbiten tillbaka och stängde luckan så ingen skulle märka. En gång chokladmonster, alltid chokladmonster.

Julkalender är också väldigt viktigt för våra barn. För att undvika dessa trick med tjuvöppnande och smakande, har barnens  julkalendrar fått flytta upp på ett sådant ställe där barnen (inte ännu) når  till. Dvs i vår tallrikshylla.

Julkalendergömma
Julkalendergömma

 

Och barnen har förstås en paketjulkalender också, så de behöver inte vara avundsjuka på sina kompsar. 😉

 

Kommentera

