Amaryllis

Min mamma gav mig en amaryllislök till lillajulen, och var lite tveksam hur jag skulle få den att hållas vid liv eftersom jag aldrig haft en sådan förut. Plötsligt började den växa och växa, och så fick den två knoppar. Nu börjar den stora knoppen äntligen slå ut! Den ska bli vit, och jag hoppas förstås att den kommer att blomma vackert till jul.

Amaryllis
Amaryllis

 

Nu gäller det förstås att hålla den vid liv till jul 😉

På tal om blommor så har också min julkaktus blomma. Och för att få det riktigt snedvridet, så blommar också en pelargon. De som borde sova vintersömn nu. Och även min orchidé är i blom för tillfället, och det är ganska stolt över. Antar att mina blommor gillar mina antigrönafingrar, eftersom de är så medgörliga. Eller så har de blivit så härdade av torkan de måste stå ut med, haha.

Näpp, trädgårsdmästare borde jag ha blivit.

 

 

2 reaktioner på ”Amaryllis

Kommentera

