Hösten är kommen

Vilket oväder det var igår. Det fick mig att inse att hösten är här och det i sig fick mig att börja plocka in mina pelargoner från altanen. innan det är för sent med frostiga nätter. En stackars blomma hade dessutom svirat omkull av den hårda blåsten igår.
Nu blir det bara lite pusslande över vart jag ska få alla mina pelargoner att rymas. 😉 Några tappra kämpare är ute ännu medan jag försöker att komma på en fiffig plan. Men de finaste med mest blommor har jag plockat in, och de får nu bo i ett av köksfönstren. 😉

20120915-083112.jpg

Nu har kronan fått inta platsen på köksbordet igen – så nu är det definitivt höst. 🙂

20120915-083408.jpg

Kommentera

