Bloggen 1 år!

I förrgår, dvs 31.8 var det prick ett år sedan jag startade den här bloggen. Och då man tänker efter har detta år gått väldigt snabbt. Tiden bara flyger i väg.

Nu då jag sitter vid min dator i arbetsrummet och tittar ut genom fönstret denna soliga morgon ser jag ett av våra äppelträd (med få äpplen i år) och minns att den här tiden förra året var ganska solig och varm – med massvis med äpplen och plommon! Kolla in här.

Dessutom blev jag påmind här om dagen av min blomsterhandlare att det prick var ett år sedan jag hade min 30-års Hillbilly fest, och att det då råkade vara den varmaste dagen i augusti med 24-25 grader och sol! En oförglömlig fest kan jag berätta för er.

Hillbillies framför Mary Lou Farmer´s Barn.

;

Ett ödsligt Mary Lou Farmer´s Barn.

;

Och så var det vintern som började snöfri, och julen som alltid är lika stämningsfull. Förra julen firade vi hemma hos oss på Ängsvalla – kika in här.

I februari var det sambons tur att fira sin 30-årsdag. Den firades hemma i gott sällskap från dag till natt.

Till slut kom snön och vi bosatte oss med barnen i pulkabacken som finns utanför vårt köksfönster.

Paus i pulkabacken med varm saft.

Efter den långa vintern blev det äntligen vår, och solen började värma och blommor och annan växtlighet började sakta men säkert väckas upp till liv. För att se lite bilder då vi var på strandpromenad med min mammas hundar en vårdag klicka här.

Efter våren kommer naturligtvis sommaren, även om denna sommar varit exeptionellt ”dålig” med regn och få dagar med riktig sommarvärme. Sommaren inleds enligt mig på riktigt vid midsommar, och förra midsommaren firade vi med sambons familj. Kika in här för att läsa om den.

Slutligen kan ni se lite sommarbilder här och här.

Nu tänker jag gå ut med barnen och njuta av solen! Efter en regnig dag behöver man få komma ut och lufta sig lite. Kameran med ifall jag stöter på något fint på vägen. Och så är det bara att börja ett nytt bloggår och se vad det för med sig

Trevlig söndag till er alla läsare!

//BB

20120902-111403.jpg

2 reaktioner på ”Bloggen 1 år!

Kommentera

