Om att bli besviken efter restaurangbesök

Det var så fint väder igår så vi tänkte med familjen och min kompis att vi kunde åka på restaurang och äta middag.
På denna restaurang måste man beställa sin mat vid disken och betala på samma gång, vilket innebar att vår familj o kompisen betalade skilt. Servitören var dock väl medveten om att vi satt i samma bord eftersom vi fick en gemensam nummerlapp till bordet.

Kompisens mat kom väldigt fort (som förövrigt var nån form av bantarmat bara för att det var vege, var är proteinet liksom? Några fjuttiga grönsaker och en stackars rösti-potatis won´t do it liksom).

Efter 40 minuters väntande frågade vi var vår mat riktigt blev av. Som svar fick vi att eftersom vi betalat skilt så räknas det som skilda beställningar, och därför fick vi inte maten tillika. Kan även nämnas att det inte var nån form av rusning bland matgästerna eftersom de flesta som var på plats endast drack typ öl.

Då vi nämnde att barnen oftast brukar få maten först (eftersom tålamodet oftast tryter) sa servitören att hon nog aldrig hört om något liknande tidigare. Kan här nämnas att jag också jobbat som servitör på restauranger och på dessa ställen denna princip följs. Whatever.

Våra ungar höll i alla fall på att klättra uppåt väggarna, blev högljudda av allt väntande och orkade inte bete sig på något ordentligt vis pga av hunger, så jag beslöt att gå till en närliggande lekpark medan vi väntade på maten. Där hann vi vara ytterligare 10 min innan maten kom.

Servitören i fråga hade lovat komma tillbaka till bordet efter att vi kommit tillbaka från parken för att kolla om vi ville ha glass till efterrätt som kompensation, men till vår förvåning såg vi plötsligt hur servitören gick ut från restaurangen med en stor väska på ryggen på väg till en segelbåt. För Skiftet hade tydligen tagit slut, och därmed kunde glassen också med fördel glömmas.

För denna middag betalade vi över 60 € för två barnportioner (lax och pannbiff), 2 laxportioner, 2 light cola och 2 äppelsaft. Och denna gång kändes detta verkligen inte värt det.

Det är såå synd att det ska gå på detta vis, eftersom stället i sig är så vackert. Något system bör man ju ha som fungerar, för så här kan det ju inte gå till.

Maten var i o för sig riktigt god, men det var en klen tröst vid det skedet.

Brukar försöka att inte klaga, men denna gång bara måste jag.

 

Annonser

2 reaktioner på ”Om att bli besviken efter restaurangbesök

  1. Jag har för mig att syrran blev besviken på den här ”kedjans” andra restaurang också när hon beställde vegemat där. Tråkigt att ni fick dålig feelis.

    1. jo, var med henne den gången också. Därför blir man så trött på detta. Speciellt då restaurangerna inte växer på träd i den här stan…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s