Nya jobbet; dag 1.

Har landat till vardagen efter en helg hos sambons syster med familj för att fira deras tvillingars dop. De båda små var så söta och duktiga under själva ceremonin, och jag förundras ännu över hur pyttesmå de är.  Har mina barn faktiskt varit så små någon gång?

Nu är jag så en stolt gudmor till en bedårande liten tjej med så vackra namn.

Så kan jag berätta att jag idag haft min första arbetsdag på nya jobbet. Känns lite lustigt att igen vara på samma ställe som för 12 år sedan, och jag börjar sakta men säkert komma ihåg lite från den tiden märker jag. Klart att det är mycket att hålla reda på och komma ihåg, men försöker tillåta mig själv att det får ta den tid som behövs för att lära mig. Brukar nämligen vara ganska hård mot mig själv och tycka att jag borde veta allting väldigt fort, och är inte riktigt den personen som gillar då man är ovan och inte ”kan” allting direkt. Men nu är det lugna puckar som gäller har jag bestämt. Man måste ju tänka på blodtrycket 😉

Dessutom var jag på avslutningspicknick med Ordkonstgänget idag, och det var skoj att få träffa alla igen. Vi hade tur med vädret eftersom solen plötsligt beslöt sig att gassa på efter en ganska mulen och grå förmiddag.

Tråkigt känns det förstås att jag inte kommer att kunna hålla någon ordverkstad från och med hösten (pga mina arbetstider) men jag håller alla dörrar öppna ännu för allt som har med ordkonst att göra. Kanske jag kan hoppa på igen vid något passligt tillfälle.

Nu tänker jag ta kväll efter en inte så hektisk, men lång dag.

God natt till er alla rara läsare. ❤

Kommentera

