På utfärd med Mathéo

Mathéo har haft en riktigt händelserik förmiddag idag. Morgonen började med besök till astma- och allergiläkaren där det nu konstaterades att han kan ha paus med Flixotiden, dvs astmamedicinen, över sommaren. Nästa besök är i oktober eller november. Dessutom har han blivit så stor pojke att han nu får börja använda babyhalern utan det stora munstycket. Vi får fortfarande ge ventoline vid behov, så vi får börja öva redan den nya tekniken utan munstycket.
En överraskning fick vi också då läkaren konstaterade att Mathéo har ordentlig öroninflammation i vänster öra. Undrar hur länge han gått med denna inflammation, för ingen värk har han haft, och inte klagat över huvud taget. Jag blev riktigt förvånad då hon konstaterade detta. Så nu har han en fem dagars antibiotikakur på.

Hem åkte vi med buss, som i sig var ett äventyr för en nästan 3-åring, och efter det gick vi på café där Mathéo fick glass och saft, medan jag fick mitt efterlängtade morgonkaffe.
Då vi en gång var på gång, gjorde vi ett överraskningsbesök till min nya arbetsplats för att träffa mina nya kollegor och gästerna på demensdagenheten. Mathéo var förstås lite blyg, men blev så småningom varmare i kläderna med hjälp av lite saft och småbröd. Vårt besök var uppskattat bland alla tanter och farbröder, och Mathéo fick en inbjudan att komma igen och ta sin syster med. Så under sommarlovet ska de få komma och hälsa på igen tror jag bestämt. 😉

Nu sover lillkillen, och jag borde börja packa. På söndag är det dop, och borde dessutom trolla fram en klänning till det. Suck och stön.

Men förrän jag överhuvudtaget ska fungera, tänker jag först ta mig en välförtjänt kopp kaffe! ( Och hej, lite solsken beställer jag också till denna dystra, gråa, regniga dag, tack.)

Kommentera

