Väntan på sommaren

Det är soligt och fint ute idag, och vad gör jag? Jo sitter inomhus med en sjukling. Eller en sjukling som håller på att bli frisk. Tinja har inte idag haft feber så här långt och snuvan har också lättat. Lilldamen är fnittrig och för det mesta glad, och energinivån har sakta men säkert stigit till det normala. Så jag hoppas på att förkylningen börjar ge med sig. Tänkte gå ut med henne en stund för en nypa frisk luft idag eftermiddag, då det dessutom inte är speciellt kallt. Hon har inte varit ute sedan måndagen, så tror det behövs.

Tänk att det snart på riktigt är sommar! Denna sommar har jag några saker att se fram emot:

– Jag ska börja på min nya arbetsplats
– ska på ett par bröllop
– ska skaffa en Iphone
– Sol sommar och värme (förhoppningsvis)
– Min bror med fru kommer till Finland, och förutom dem får jag träffa deras nya hund Charlie för första gången 🙂

Nackdelen är kanske att jag inte kommer att ha ledigt överhuvudtaget i sommar, eftersom jag börjar på nya jobbet i juni. Men med god tur kanske det är möjligt att få någon enstaka lönefri dag ledig ändå så jag hinner fira lite sommar med familjen.

Väntar på att det ska bli så varmt att man kan börja ställa ut pelargonerna som har invaderat köket och vardagsrummet. 🙂 En del har börjat få knoppar medan andra redan är i full blom. Åh vad jag älskar pelargoner!


 

 

Kommentera

