Hundmotion

Medan min mamma är på resa till Wien tar min mormor hand om hennes två hundar, Ringo och Mango. Jag har däremot lovat åka ut till dem under några dagar för att leka med dem och se att de får springa av sig lite. Idag åkte hela familjen till hundarna på förmiddagen eftersom det var så härligt väder.

Vi gick ner till stranden, och med oss fick vi sällskap av grannens hund, som också är en irländsk setter, så som min mammas ena hund. Både hundar och barn var ivriga och sprang om varandra. På vägen ner till stranden fick vi syn på tussilagon och blåsippor, och även några båtar åkte förbi. Nu är våren faktiskt här!
Havet glittrade i solen, och hundarna vågade även ta sig ett halvt dopp.
Till slut hittade hundarna ännu några bollar som skulle kastas fram och tillbaka. Grannens hund var överlägsen på denna sport, medan Ringo och Mango mer koncentrerade sig på att få fast en hund som åkte förbi med båt… Men ibland tog de också fast bollen, kanske för att bråka med grannens hund?
Hela utevistelsen slutade med att grannens hund jagade min mammas katt August i trädet, och till min förvåning var det Ringo som blev kvar i all evighet och skällde på kattstackarn. De som bor tillsammans. För att få nåt slut på det hela, tog vi sedan hunden i koppel hem till sig. 🙂

 

3 reaktioner på ”Hundmotion

Kommentera

