Längtan till solen

Det märks att man är på jobb igen efter påsk, för det har inte blivit mycket skrivet i bloggen denna vecka.
Tycker att det är underbart skönt att det är veckoslut, och tänker njuta så mycket jag bara hinner. Har dessutom bil till förfogande i några dagar då min mamma är på resa till Wien för att hälsa på min bror, så det underlättar vardagen också en hel del.
Tur att jag hade bil till förfogande idag eftersom det regnat hela dagen. Sambon är dessutom på en avskedsfest idag och har vår egna bil med sig dit.

Visst, jag är glad över att det regnar och inte snöar, men kan inte låta bli att tycka att det är lite trist och grått och eländigt. Dagar som dessa drömmer man sig bort till värmen, och idag föll mina tankar på vår resa till Porto i höstas. Dit skall jag definitivt resa igen, så vackert!

För att inte tala om vår tjejsemester till Gran Canaria med sola och bada i piña colada. 🙂

Att sedan veta att det knappast blir någon ledighet att tala om (beroende på om jag får arbete över sommaren förstås) så tröstar kanske inte. Men blir trots det väldigt glad av lite sommar och sol, so bring it on!

Kommentera

