Somrig potatissallad med jordgubbar och grillad kyckling

Då solen lyser ute är det perfekt väder för grillning. Åtminstone enligt oss hemma på Ängsvalla.

Till middag gjorde jag idag en somrig potatissallad med jordgubbar, grillad kyckling, grillad sesampanerad getost och stekta färska champinjoner.

I salladen hade jag kokt kall potatis, isbergssallad, gurka, tomat och jordgubbar. Smaksatte till slut med lite äppelvinäger, olivolja, svartpeppar och salt. Jag lovar att jag hörde strandskvalpet och fågelkvitter då jag åt av denna sallad. 😉

Getosten panerade jag med ägg och sesamfrön, och champinjonerna stekte jag tillsammans med lök och smör.

3 reaktioner på ”Somrig potatissallad med jordgubbar och grillad kyckling

  1. Neeej!!! Jag var såå nära att ringa och fråga om ni sku grilla idag, men så blev jag så lat och inte orkade tänka på att laga iväg mej. Voi vitsi. Ser nu att jag absolut borde ringt bara!

Kommentera

