Från ladugård till festplats

Igår då vi var till min mamma på middag, tog vi också en sväng till min mormors gamla ladugård som vi i somras städade upp. Jag hade nämligen min 30-årsfest där i Hillbilly-anda, så vi förvandlade den gamla ladugården (som mestadels fungerat som förråd / skräpsamlingsplats de senaste åren) till Mary Lou Farmer´s Barn. Det var en så rolig kväll vi hade då, och började lite fundera att på nytt i sommar ordna någon form av get together där (bara det är OK med min mormor förstås). Nästan alla gäster jag hade tyckte det var så stämningsfullt i ladugården, så kanske det blir en tradition? 😉
Av teglen till höger byggde vi en bänk som vi satte dynor och en matta på. Riktigt skön bänk blev det, och en bra lösning till mängden med tegel som varit i förvaring i ladugården. På detta vis behövde vi inte bära bort allting inför festen.
I nätet höger om bilden hängde vi en massa stormlyktor för att få tillräckligt med belysning mot kvällen. Väldigt stämingsfullt.

För att alla gäster skulle få sittplats byggde sambon ett stort utebord med tillhörande bänkar enkom för festen. Detta möblemang skall vi ta hem till oss till sommaren, så vi kan ha grillfester med många gäster. 😉
Lite finjusteringar skall göras ännu på detta möblemang, eftersom sambon i somras gjorde detta ganska hastigt, och troligen kommer vi också att måla det. Vitt skulle jag vilja ha det förstås. Nya bänkar kommer det kanske också att göras istället för dessa som är på bilden.

Inne i ladugården hade vi matbuffén, till vänster finns en spilta där buffén tog plats. I fönstren dekorerade jag med vackra pelargoner, och runt omkring hade jag också solrosor.

Till ladugården hör också ett utedass, som vi tänkte att kunde vara till användning under festen. Dagarna innan festen märkte vi dock att golvet och själva dasset var helt murket, så det var bara att bygga och måla nytt.

Dasset är ännu inte vårstädat, så det finns lite löv här och där på golvet.

Som pricken på i skruvade vi till slut upp en av mina skyltar jag gjort.

En reaktion på ”Från ladugård till festplats

  1. Jaa… Hur ser det ut sen då när mamma riktigt har ansträngt sig??
    Tummen upp för duktiga mamma!!

Kommentera

