Världens påskmiddag

Har varit med familjen till min mamma på världens godaste påskmiddag. Vanan trogen förvarnade min mamma att det inte kommer att bli någon märkvärdig middag i år, men något smått kunde hon bjuda på. Denna syn fick vi då vi steg in i hennes kök idag eftermiddag.

Påsken till ära försökte jag också hitta något gult att ha på mig. Dessa örhängen har jag inte använt på evigheter, men konstaterade att de är riktigt fina egentligen!

Till efterrätt skulle det förstås inte heller vara något märkvärdigt, men fram dukade min mamma ändå fruktmousse och memma (skilt då alltså). Pricken på i var ännu det varma goda kaffet.

Härligare middag får man nog leta efter;  Lammkött med mintgelé, laxfjärilar och fräsch sallad. Kokt potatis och två olika såser, ena till fisken och andra till köttet. Vin till maten. Hembakat kuvertbröd med två smaker, vitlök och sesam. Vi rullade hem kan jag berätta för er. 🙂

Tack mamma för supergod middag!

Kommentera

