Man får inte skrika i kyrkan

Idag gick barnen till påskkyrkan med dagis, och lika så jag från jobbet. Barnen såg mig där, och vi vinkade till varandra. Dottern satt på en rad längre fram än sonen, så jag bytte några ord med henne, medan jag bara vinkade till sonen för att inte behöva ropa ut över hela kyrkan.

Vid matbordet på kvällen diskuterade vi detta, och sonen påpekade att jag inte pratat med honom utan bara vinkat. Då konstaterade dottern bestämt: ”Men  man får inte skrika i kyrkan, för då kommer polisen och ger möten!”

Hela familjen fick ett gott skratt till det och jag såg framför mig hur polisen kommer och stannar en för fortkörning och håller möte där framför en som straff. 🙂

Annars rullar dagarna på. På något vis är jag så ovan att jobba heldag, och kvällarna har plötsligt blivit så korta att jag helt enkelt inte haft tid att skriva så aktivt här.

I dag efter jobbet gick jag en sväng och hälsade på mina ”gamla” kollegor ( jo de är jättegamla 😉 ) och det var så roligt att träffa dem igen. Synd nog hade jag inte så lång tid på mig, för var tvungen att skynda till ordverkstaden.
På ordverkstaden däremot gjorde barnen klart fotoutställningen, så nu har var och en chans att i två veckor gå till bibban och beundra fina fotografier och historier om hur trollen firar påsk. 🙂

Förövrigt har jag haft världens huvudvärk idag, så illa att jag till slut var tvungen att ta värktablett, och nu har det äntligen lättat.

Imorgon har jag en kort arbetsdag, eftersom jag på förmiddagen ska på kurs om barn med specialbehov. Tror det kommer att bli riktigt intressant!

Kommentera

