Arbete och sommartid

Idag hade jag min första arbetsdag som vikarie för 5 veckor framåt i en förskolegrupp. Mycket att ta in är det förstås då man är på ett nytt ställe, mycket att komma ihåg och väldigt trött i benen var jag då jag kom hem. Har inte jobbat stående på ett tag, och det märks att man är ovan.
Det är ändå en skön känsla av att få göra något igen, och inte bara sitta hemma. På något underligt vis har man mer energi efter en 8 timmars arbetsdag än då man varit hemma en hel dag.

Att vrida klockan en timme framåt  till sommartid har också påverkat såväl barn som vuxen. Dottern till och med sov på dagis idag, vilket inte händer ofta. Men så går det då man inte får sömn på kvällen, och är tvungen att stiga upp kl 7 följande morgon då kroppen är inställd på att klockan är 6. För kort nattsömn helt enkelt. Ikväll hade hon igen svårigheter att somna eftersom hon sovit på dagen. Det blir en ond cirkel. Men snart borde det väl jämna ut sig.

Dessutom känner jag mig som om jag håller på att bli sjuk, halsen är lite öm och är lite orkeslös. Men hoppas på att detta botas med en ordentlig nattsömn, för har inget större intresse att bli sjuk just nu. Har helt enkelt inte tid med det.

 

 

 

 

 

Kommentera

