Maskigt värre

Som jag tidigare nämnde var vi till bibban idag med barnen. Därifrån lånade vi en helt ljuvlig bok, som jag bara måste tipsa om här. Antagligen är den för många ingen nyhet, men visst är den så rar.

Boken heter Lilla Maskboken, en liten rolig bok av Pernilla Stalfelt. Läste den för sonen (2,8 år) till kvällssaga, och han gillade den lika mycket som jag. Kan även tänka mig att dottern som är 4 får sig ett gott skratt då hon får höra denna.
Den handlar om då Masken med den långa luvan inte hade något att göra och som bestämde sig för att krypa ett slag. På vägen träffar han på flera olika maskar som alla till slut kryper tillsammans tills de blir trötta och somnar. Varje mask har något kännetecken i form av en hatt eller klädesplagg, och jag tycker det är så finurligt tänkt av författaren. Så denna rekommenderar jag varmt. 🙂

Fotot från Libris

Kommentera

