Morgonpromenad på Ordkonst-Torsdag

Gud vad trött jag var idag morgon. Väckning före klockan 7, för att göra barnen i ordning för dagis. Brukar alltid stiga upp och hjälpa sambon med att få barnen klara, så de kommer iväg i tid. Men idag var det fruktansvärt svårt att ta mig ur sängen. Släpade mig på något vis upp, med ögonen halvslutna. Tanken att ens försöka prata och svara på tilltal kändes som en total ansträngning.

Men i samband med allt påpaltande på barnen piggnade jag så småningom till, väldigt saaakta dock. Morgonpromenaden som jag tidigare planerat in kändes plötsligt inte speciellt lockande.
Sambon åkte iväg med barnen, och jag drog mig i nackskinnet. Nu tamejfan ska det traskas.
Sagt och gjort, hoppade i kläderna och gick på en 40 minuters rask promenad. Vad skönt det var!

Hemma var jag igen lite före kl 9, och efter en snabb dusch var det dags för frukost. Idag blev det havregrynsgröt gjord på ½ dl havreflingor och vatten, och med en klick sockrefri hemgjord kanel-äppelmos på. Till kaffet åt jag ett kokt ägg. Nu sippar jag ännu på det sista kaffet.

Idag är det torsdag, dvs ORDKONST-TORSDAG. På programmet idag är att fortsätta fotografera med polaroid-kameran. Vi ska ha en påskutställning på bibban med temat ”Påskfirandet i trollskogen”.
Förra gången testfotograferade vi utomhus, vilket misslyckades. Kameran tycker inte om att vara kall och bilderna blev inte bra. Så för säkerhetsskull (då vi inte har så många polaroidbilder kvar) tar jag med min systemkamera också. Med den kan man åtminstone fota utomhus. 🙂
Ska bli roligt att se vad barnen vill fotografera och vilka berättelser de skapar utifrån bilderna.

Note to self: Drick inte bara kaffe om dagarna, utan kom ihåg vattnet också.

Ha en skön torsdag!

Kommentera

