Festmåltid och Me & I

Var på Me & I party igår, och skulle ha kunnat köpa upp alla plagg där fanns. Men vuxen som jag är, hejdade jag mig och beställde endast ett (!) plagg. Dottern har nämligen vuxit en hel del har jag märkt, för nästan alla klänningar har plötsligt blivit väldigt korta på henne. Nästan så de knappt går över rumpan. Så jag bestämde mig för att beställa den här:

(bilden lånad från Me & I hemsidan som du hittar här.)

Visst är den fin? Tror att Tinja kommer bli överlycklig att få en sådan. Hon har för tillfället en klänning-fas på gång. Helst av allt vill hon använda klänningar varje dag, medan mjukisbyxor och jeans är något man pryder skåpet med. Obekvämt och inte tillräckligt fint, för hon vill ju vara fin och vacker som en prinsessa. Ju.

Igår bjöd vår prinsessa på en festmåltid uppe i deras lekhörna. Lillebror och jag hade förbud att vistas där tills att hon dukat färdigt. Och visst hade hon dukat fint. Hon bjöd på vin åt mig och sig själv (men hon poängterade att detta bara var på lek) men lillebror fick nöja sig med saft för han var så liten. 🙂 Finklänning skulle hon förstås ha på, och passade upp oss så mycket hon bara hann. En bra värdinna för festmåltiden!
Se hur mysigt vi hade det!

 

 

 

 

 

2 reaktioner på ”Festmåltid och Me & I

    1. Jo de är så fina, hade lite svårigheter att välja vilken klänning jag skulle beställa åt henne, men tyckte ändå singoalla with rabbit in pocket var finast. 🙂 Den är egentligen en tunika, men tog en större modell och hoppas på att den på så vis blir långlivad.

Kommentera

