Ordkonst-torsdag & skåptömning

Det är torsdag, och det betyder också att jag får träffa min ordverkstadsgrupp. För tillfället har vi några projekt på gång, varav ena är att kunna hantera en polaroidkamera. Nämnas bör, att jag aldrig fotat med en sådan tidigare, så det ska bli lite spännande att se vad resultatet blir. Egentligen är det barnen som ska fotografera, och jag mera assistera.

Tanken är att vi ska ställa ut bilderna i bibban vid påsktider, och temat är Påskfirandet i Trollskogen. Därför är jag extra spänd på hurdana bilderna kommer att bli.

Har också börjat tömma skåpet / vitrinen i köket, eftersom vi ska måla den. Men problemet är bara, vart ska jag lägga alla saker? Man bör komma ihåg att det även bor 2 barn i detta hus, varav den yngre har tendens att pilla och bära på saker och ting. Har försökt hitta passliga lådor jag kunde fylla, men tyvärr utan desto större resultat. Men några hyllor är tömda iaf!

Till slut vill jag ännu passa på att gratulera min rara vän Nina på hennes födelsedag! Gå in på hennes diabetsblogg vettja, och gratta henne ni med!

Kommentera

