Söndagen (och lite lördagen) i ett nötskal

Mässan vi besökte idag var riktigt ok. Massor med folk så man hade svårt att se sig omkring. Min mor och min dotter var med, och dottern tyckte att det var så skööönt att en gång få göra något utan sin lillebror! 🙂 Och då man tänkte efter så är det ganska sällan hon gör något på egen hand, de går till och med på samma dagis i samma grupp.
Efter mässan besökte vi ännu en inredningsaffär, och där hade dottern turen med sig då mormor köpte ett stetoskop åt henne. Ett sådant har Tinja så länge önskat sig, så idag har det lekts doktor hela eftermiddagen och kvällen!
Det roliga med stetoskopet är att det funkar på riktigt, man kan höra hjärtljuden bara man har det tyst omkring sig.
Efter att vi kom hem märkte man på dottern att hon började vara lagom trött. Hon sover inte mer på dagen men brukar i allmänhet få ta det lugnt på soffan medan lillebror sover. Idag var vi ju på stan den tiden så istället att gå ut med far och son på eftermiddagen stannade Tinja inne för att måla sina grejs hon snickrat ihop med sin pappa.
Hon har idag bland annat målat sin gungbräde (gjort av en kotte och en pinne, hennes egen idé faktiskt), ett flygplan och en båt.

Det har varit soligt och skönt väder idag, och det droppar från taket och träden. Idag märkte jag också att krokusen har börjat titta fram i min rabatt! Till slut vill jag ännu lägga upp några bilder från i lördags då vi var på besök hos min mamma. Hoppas ni alla haft ett riktigt fint veckoslut!

Kommentera

