Då dimman drog över

Vilken dimmig dag det har varit hela dagen. Men ändå känns våren i luften, med plusgrader och vattenpölar här och där. Jättehalt är det också ställvis, nästan så man kunde ha skrinnskor på fötterna och hjälm på huvudet. (gud vad gammal jag blivit)

Hela förmiddagen och eftermiddagen har barnen och jag spenderat hos min mamma. Det var egentligen dotterns idé, för hon ville så gärna hälsa på mormor och hennes hundar och katt. Det var egentligen en utmärkt idé, för på så vis fick sambon i lugn och ro måla på vindsvåningen, utan att ha en massa folk i fötterna hela tiden.

Jag hade min kamera med och knäppte en massa bilder, och tänkte att jag lägger upp lite här på bloggen. Men förstås glömde jag kameran hos min mamma. Så det får bli ett fotolöst inlägg nu då.

Barnen var ute på förmiddagen och lekte med hundarna, hade snökrig med mormor och klättrade i träd. Mathéo var en riktig hejare på att klättra i träd, men det hela slutade lite illa då han plötsligt stod på huvudet i snödrivan. Jag hann bli riktigt rädd, för hans fall såg ganska hemskt ut. Som tur fanns det mycket snö under som han landade i, och klarade sig av blotta förskräckelsen. Inte så lätt att klättra i träd med gummistövlar och galonbyxor på.

Fast jag länge tänkt att jag inte skall introducera datavärlden och hur datorer fungerar för dottern ännu på många år, kunde jag inte låta bli det idag ändå. Surfade på Bolibompa webben och hittade ett djurmemory som Tinja fick pröva på. Hon tycktes lära sig ganska fort hur man använder musen, och skulle ha kunnat hålla på en god stund om inte jag satt stopp på det roliga. Det värsta är, att jag kanske måste gå och spela lite i smyg ibland, för det är ganska beroendeframkallande. 😉 Ja, testa själv med att klicka på länken där uppe.
Nu en lugn stund innan det igen blir dags för mat.

Och hör ni, jag har också sett vårtecken idag! Mammas syrenbuske har fått knoppar! Jippii våren, here we come!

Och oj vad jag älskar veckoslut!

Kommentera

